Friday, November 21, 2008
Kepada sesiapa yang berkenaan
Saya salah seorang penghuni Block A tingkat 10. Ada beberapa issue yang hendak di Tanya
1) Ada kah tempat letak kereta di tempat guard house khas betul betul untuk pelawat sebab saya lihat ada letak nya “cone” dan juga tali
2) Hampir setiap malam di hadapan block B, adanya terletak kereta di hadapan bahagian lobby yang hanya menyusahkan pemandu lain. Walau pun ada guard, bila saya beritahu, mereka beritahu management tidak beritahu untuk “Clamp”
3) Sekarang ada pertukaran guard baru dan ada ternampak perubahan terutama nya bila kereta kedua masuk tapi setiap guard, perangai lain, ada yang hanya membuka ‘barrier” dan membenarkan kereta masuk.
4) Boleh tak jika service charge dibayar melalui web?
Terima Kasih
Patrick Daya
p/s: pada yang ingin memberi komen atau pihak tertentu ingin menjawab pertanyaan ini sila klik pada "comments"
3 comments:
Jawapan ringkas:
1) Setakat ini belum ada notis rasmi dari pihak JMB berkenaan peruntukan untuk tempat letak kereta pelawat
2) Mana-mana kenderaan yang di letak di tempat yang bukan tempat letak kereta wajar di "clamp". Ini termasuk pemilik yang gagal meletakkan kenderaan di tempat yang telah ditetapkan oleh pihak pemaju di bangunan letak kereta sedia ada
3) Ya. Saya difahamkan kontraktor keselamatan(security) telah ditukar baru-baru ini namum notis rasmi dari pihak JMB masih belum kelihatan.
4) Saya tidak pasti sama ada maintenance fee boleh di bayar melalui web buat masa ini.
Saya mengesyorkan agar mana-mana pemilik unit Cengal yang sedia maklum tentang kewujudan laman web ini agar memberitahu pemilik yang lain mengenai laman web ini tanpa mengira bangsa dan agama untuk kepentingan semua dalam jangka masa panjang. Terima kasih.
Nasir
B-16-10
saya sependapat dengan cadangan En Nasir.
1)JMB sepatut perlu inform kepada resident sekiranya ada maklumat terkini yang berlaku / telah berlaku / akan berlaku dari masa ke semasa.
2)pembayaran melalui online spt maybank 2 u atau cimbclick wajar dibuat oleh JMB utk memudahkan lagi urusan pembayaran maintenance fees.
3)Saya juga mencadangkan supaya perkhidmatan pembayaran menggunakan kredit card juga disediakan di pejabat maintenance
saya sependapat dengan cadangan En Roger
:-
1)pembayaran melalui online seperti maybank2u wajar dibuat oleh JMB utk memudahkan lagi urusan pembayaran maintenance fees.
2)ingin tahu penyataan bulanan sudah dikemaskini untuk system baru?
Post a Comment